Problémás ügyfélkezelés osztály

A múlt héten jött egy dörgedelmes levél a K&H Bank Zrt. Problémás ügyfélkezelés osztályától: Felmondás előtti fizetési felszólítás. Már a feladón megakadt a szemem. Problémás ám a drága jó anyukád, az. Király lehet a marketingesük.

Erről a számláról tudni kell, hogy kb. 12-13 éve nyitódott az ABN AMBRO bank Gerlóczy utcai fiókjában, majd költözés miatti átkérés után a számlavezető a Boráros téri fiók lett (ABN!, nem K&H). Idővel az utóbbi felvásárolta az előbbit, megváltozott pár dolog, de innentől kezdve a számlán egészen pontosan 0 db tranzakció történt. Küldték néha, hogy vegyem át az új bankkártyámat, de nem kellett, így idővel ez elmaradt.

No, lényeg a lényeg, közölték, hogy perpillanat 31 145 forinttal tartozom, a 25 ezres hitelkeretet nem áll módjukban a továbbiakban biztosítani (magyarul ezt felmondták), és az egész számlavezetéssel is ezt teszik, és követelnek, és 8 napon belül, és különben a kivégzés.

Erről a "Bankról" mellesleg tudni kell azt is, hogy marha nagy urak, mert akkor vannak nyitva, amikor Te tutira dolgozol. És nincs ám olyan, hogy a hét egy napján mondjuk este 8-ig, áhh dehogy, még a hétvégét is korábban kezdik, lévén pénteken, ha jól tudom már kettőkor húznak haza, országos viszonylatban.

Mivel a követelésük jogos, aznap elutaltam nekik 32 ezret, majd pár nappal később lecsípve a munkaidőm elejéből picit befáradtam az Örs vezér téri fiókba. Roppant kedves ügyintéző hölgy kérdezte, hogy miben segíthet? Hát mondom, levelük szerint problémás ügyfél vagyok Önöknek, hát akkor szüntessük meg ezt az állapotot, és bontsuk fel a bankszámla-szerződésünket. Oké, személyi, lakcímkártya. Na, ez utóbbi nem volt meg, utóbb kiderült, hogy a hétvégi túrám folyamán kiesett a túrazsákomba.

Másnap vissza, a kedves hölgy meglát, már nyomja is a hívószámomat azonnal. Hát sajnos nem tudjuk megszüntetni a számlát, mert hitelkeret van rajta. És? Ki van fizetve, pozitív egyenlegnek kell lennie. Nem az, mert azóta hónap-forduló volt, és újra ráterhelték a kamatot. Sebaj, mennyi a mínusz? Kb. 400 forint. Tessék, itt van, papír kinyomtat 2 példányban, pecsét, aláír, stb., most akkor meg tudjuk szüntetni a számlát? Sajnos nem, mert előbb kérvényeznem kell, hogy szüntessék meg a hitelkeretet, ezt majd elbírálják, és 3 nap múlva újra találkozunk.

Hee???? Mit? Kezicsókolom, a problémás ügyfélkezelés osztály azt írta nekem dörgedelmében, hogy a hitelkeretet nem áll módjukban tovább biztosítani, ergo az már nem van, így én nem szeretnék olyat kérvényezni, ami már nincs. Mellesleg egész komolyan tojok erre a bankra, soha, semmilyen szolgáltatását nem vettem igénybe, engem megörököltek az ABN-től, és pusztán az én marha nagy lustaságom az oka annak, hogy egyáltalán beszélünk egymással.

Ennek akkor is így kell lennie, ráadásul a számlavezető fiókomban kéne mindezt ügyintézni, de szívességből megcsinálják most itt az Örsön is. Még szerencse, mert arra biztos kéne még vagy 5 évet várni, hogy elmenjek a Boráros téri fiókba számlát megszüntetni, munkaidőben. Ez a számlavezető fiókosdi egyébként az összes poszt-kommunista banknál megfigyelhető bürokratizmus, lásd pl. OTP. Más bankok valahogy meg tudják ezt oldani.

Szóval, kérvény kinyomtat 2 példányban, pecsét, aláír, átvesz, iktat, 5 évre tárol, majd 2-3 nap múlva ismét be kellett toljam a valagam a fiókba, visszakaptam 30 (!) forintot kp (kinyomtat 2 példányban, pecsét, aláír, átvesz, iktat, 5 évre tárol), majd nem is annyira fájó búcsúnkra koronát tettünk egy újabb kinyomtat 2 példányban, pecsét, aláír, átvesz, iktat, 5 évre eltárol cetli szentesítésével.

Ez is letudva, hurrá.