Fogyassz, szenvedj

Régi haverom a Rubicom, tőlük van a kábeltévénk. Anno, még Cablenet néven az Internetet is ők szolgáltatták nekünk ugyanezen a drótón. Egészen addig a pillanatig, míg harmadszor elő nem fordult a következő helyzet:

Péntek délután lehalt a HTTP proxyjuk, vagyis mindent lehetett csinálni a neten (csevegő, mail, stb), csak a böngésző nem működött. A hibabejelentésre egy üzenetrögzítő állt rendelkezésre, és kész. Lehallgatás majd munkaidőben. A következő nap, amikor a böngésződet használni tudtad, az a hétfő délután volt. Szóval, azt hiszem, a harmadik ilyen nettelen hétvége után fájó búcsút vettünk egymástól Internet szolgáltatás tekintetében.

A kábeltv viszont kifogástalan, azóta is. A könyvelőjük nem annyira, tehát érik ennek is a szolgáltatásnak is a felmondása. Levél alant.

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Immáron sokadik felszólító levelüket kapom, melyben közlik, hogy Önök szerint kb. 1 havi díjnak megfelelő összegű elmaradásom van a kábeltelevízió előfizetési díjával. Én pontosan tudom, hogy ez az Önök által vélelmezett tartozás egészen pontosan 2007. augusztus óta áll fenn. Ez idő tájban (2007. szeptember vége) volt az Önök átalakulása Cablenetről Rubicomra, valamint az evvel járó számlaszám változás, és ekkor "tűnt el" úgymond 1 havi díjam az Önök könyvelésében.

Az első jelzésüknél (kb. 2007. november) telefonon felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy a tartozás téves, lévén rendszeres átutalási megbízással a CIB Bank minden hónap elején elutalja az összeget az Önök számlájára. Természetesen előtte megbizonyosodtam arról, hogy valóban minden hónapban el lett utalva a díj. Az ügyfélszolgálat elnézést kért, utána néznek.

Másodszor 2008. márciusában érkezett felszólító levél. Ekkor már (6 hónap eltelvén) nem tudtam Interneten lekérni bankomtól a 2007. augusztusi forgalmat, azért bementem az Örs vezér-téri fiókba. Az ilyen "régi" adatokat ott sem tudják azonnal lekérni, ezért másnap újra vissza kellett mennem a kivonatért. Ha már ott voltam Zuglóban, bementem a Rátót utcai központjukba, ahol megállapítást nyert, hogy 1 havidíj, és 2x kb. 170 forintnyi, időközbeni díjemelés miatti elmaradásom van. Ezen utóbbi tartozás jogos volt, még aznap este elutaltam, és a rendszeresen utalt összeget módosítottam. A hölgy megállapította, hogy 2007.08. hóban valóban ott szerepel a kivonaton a hiányolt összeg, mely a megfelelő számlaszámra el lett utalva. Tehát tőlem elment az Önök számlaszámára, ám Önöknél ez mégsem szerepel a könyvelésben. Ekkor lemásolta a számlakivonatom idevágó részét, ráírta a telefonszámomat, megköszönte, hogy személyesen befáradtam, és ígéretet kaptam, hogy mindenképpen vissza fog hívni.

Akkor kezdett gyanús lenni a dolog, midőn 3-4 nap múlva valóban kerestek egy ismeretlen számról, hogy ugyan mikor megyek már bekötni a tv-t, mert X ideje meg van rendelve. Ekkor már sejtettem, hogy valószínűleg ismét nem lesz érdemben elintézve az ügy.

Ahogy levelükben látom, januártól 4599 forintot kellene fizetnem, a rendszeresen utalt 4495 forint helyett, tehát az idei áremelés miatt 4x105=420 forint elmaradásomat azonnal pótolni fogom, és a rendszeresen utalt összeget módosítom. Bár, ahogy látom a honlapjukon, ugyanez a szolgáltatás csak 3399 forintomba kerülne havonta, ha nem lennék már az ügyfelük. Hát ez sem túl baráti eljárás, utánanézek, mit tud nyújtani a T-csoport lakhelyemen.

Immáron, remélem utoljára, ismételten jelzem, hogy az 1 havi elmaradás miatti követelésük nem jogos. Az igazam bizonyításához szükséges papírokat egy ízben már személyesen bevittem Önökhöz, így ez is Önöknél található. Kérem szíves intézkedésüket, és a tartozás törlését.

Tisztelettel: Balogh Zoltán